-
Fx 129.0.2 TEST1
2024年8月24日 6:09 PM コメントするテテファンimport-instr-limit=30 -import-hot-multiplier=10
相変わらずきびです。Re: Fx 129.0.2 TEST1
2024年8月24日 11:38 PMmolio私の環境でも、快適に動作しています。
2つのPCで試しましたが、(-no-remote -profile でポータブル状態で使っていますが)特に不具合も起きていません。
ご報告まで。
使ってみる程度しか出来ませんが、正式採用を楽しみにしています。
Re: Fx 129.0.2 TEST1
2024年8月24日 11:46 PMUliHello Tete-san,
new version running fine and snappy on my relatively old daily driver (Core2quad Q9550S, 8GB, GT640, Win 10 pro).
Best regards 🙂
Re: Fx 129.0.2 TEST1
2024年8月25日 7:58 AMTeteTEST1を試してくださりありがとうございます。
-import-instr-limitの数値を上げたときに不具合が発生するのは、Rustのcross-language LTO (-Clinker-plugin-ltoスイッチ)が有効化されている場合だということが分かりました。
不具合の発生するRustクレートを幾つか絞り込みました (l10nregistry-ffi、localization-ffi、xpcom。fluent-ffiも怪しい?)
それらのクレートについては、関数のインライン展開があまり行われないよう、コードサイズの最適化を適用してみました。Thank you for trying TEST1.
I have found that the problem occurs when the value of -import-instr-limit is increased when Rust’s cross-language LTO (-Clinker-plugin-lto switch) is enabled.
I have narrowed down some of the Rust crates where the problems occur (l10nregistry-ffi, localization-ffi, xpcom; fluent-ffi is also suspect).
For those crates, I have applied code size optimizations to reduce the amount of function inlining.Re: Fx 129.0.2 TEST1
2024年8月25日 4:37 PMShaunHave not encountered any crashes, especially with YouTube. A speedy and bug-free build so far, thank you. 🙂
Re: Fx 129.0.2 TEST1
2024年8月25日 9:51 PMTeteThank you for testing.
If no issues arise, I am considering adopting these patches in the next build. 🙂Re: Fx 129.0.2 TEST1
2024年8月26日 2:19 AMmolio>If no issues arise, I am considering adopting these patches in the next build.
楽しみです。
Re: Fx 129.0.2 TEST1
2024年8月29日 11:29 AMTete-import-instr-limitの数値を15、25、30に設定したビルドを作って幾つかのベンチマークテストを行ったのですが、-import-instr-limitの数値を増やすとMotionMarkのスコアが悪化する傾向が見られました。
一方、Speedometer 3.0のスコアに変化は見られませんでした。
なので、次のリリース版では従来通り、-import-instr-limit=15のビルドを作ろうかと思います。I created builds with -import-instr-limit set to 15, 25, and 30 and performed several benchmark tests. The MotionMark scores tended to worsen as the -import-instr-limit was increased.
On the other hand, there was no change in the Speedometer 3.0 scores.
So, for the next release version, I may make a build with -import-instr-limit=15 as before.https://i.imgur.com/cGPFOdU.png (Speedometer 3.0 – Ryzen 5 5600, GeForce GTX 750 Ti)
https://i.imgur.com/CNzC7Nb.png (MotionMark 1.3.1 – Ryzen 5 5600, GeForce GTX 750 Ti)
https://i.imgur.com/WWqLAro.png (MotionMark 1.3.1 – Core i7-3770, iGPU)