Fx 129.0.2 TEST1

  • Fx 129.0.2 TEST1

    コメントする
    テテファン

    import-instr-limit=30 -import-hot-multiplier=10
    相変わらずきびです。

    Re: Fx 129.0.2 TEST1

    molio

    私の環境でも、快適に動作しています。

    2つのPCで試しましたが、(-no-remote -profile でポータブル状態で使っていますが)特に不具合も起きていません。

    ご報告まで。

    使ってみる程度しか出来ませんが、正式採用を楽しみにしています。

    Re: Fx 129.0.2 TEST1

    Uli

    Hello Tete-san,

    new version running fine and snappy on my relatively old daily driver (Core2quad Q9550S, 8GB, GT640, Win 10 pro).

    Best regards 🙂

    Re: Fx 129.0.2 TEST1

    Tete

    TEST1を試してくださりありがとうございます。
    -import-instr-limitの数値を上げたときに不具合が発生するのは、Rustのcross-language LTO (-Clinker-plugin-ltoスイッチ)が有効化されている場合だということが分かりました。
    不具合の発生するRustクレートを幾つか絞り込みました (l10nregistry-ffi、localization-ffi、xpcom。fluent-ffiも怪しい?)
    それらのクレートについては、関数のインライン展開があまり行われないよう、コードサイズの最適化を適用してみました。

    Thank you for trying TEST1.
    I have found that the problem occurs when the value of -import-instr-limit is increased when Rust’s cross-language LTO (-Clinker-plugin-lto switch) is enabled.
    I have narrowed down some of the Rust crates where the problems occur (l10nregistry-ffi, localization-ffi, xpcom; fluent-ffi is also suspect).
    For those crates, I have applied code size optimizations to reduce the amount of function inlining.

    Re: Fx 129.0.2 TEST1

    Shaun

    Have not encountered any crashes, especially with YouTube. A speedy and bug-free build so far, thank you. 🙂

    Re: Fx 129.0.2 TEST1

    Tete

    Thank you for testing.
    If no issues arise, I am considering adopting these patches in the next build. 🙂

    Re: Fx 129.0.2 TEST1

    molio

    >If no issues arise, I am considering adopting these patches in the next build.

    楽しみです。

    Re: Fx 129.0.2 TEST1

    Tete

    -import-instr-limitの数値を15、25、30に設定したビルドを作って幾つかのベンチマークテストを行ったのですが、-import-instr-limitの数値を増やすとMotionMarkのスコアが悪化する傾向が見られました。
    一方、Speedometer 3.0のスコアに変化は見られませんでした。
    なので、次のリリース版では従来通り、-import-instr-limit=15のビルドを作ろうかと思います。

    I created builds with -import-instr-limit set to 15, 25, and 30 and performed several benchmark tests. The MotionMark scores tended to worsen as the -import-instr-limit was increased.
    On the other hand, there was no change in the Speedometer 3.0 scores.
    So, for the next release version, I may make a build with -import-instr-limit=15 as before.

    https://i.imgur.com/cGPFOdU.png (Speedometer 3.0 – Ryzen 5 5600, GeForce GTX 750 Ti)
    https://i.imgur.com/CNzC7Nb.png (MotionMark 1.3.1 – Ryzen 5 5600, GeForce GTX 750 Ti)
    https://i.imgur.com/WWqLAro.png (MotionMark 1.3.1 – Core i7-3770, iGPU)

コメントする